استراتژیک بررسی کلمات کلیدی

19 ابزار و استراتژی استخراج کلمه کلیدی برای رشد کمپین PPC سئو PBN خبر های جدید سئو

حالا که با اهمیت کلمات کلیدی آشنا شدید، بیایید قدم‌به‌قدم مراحل پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی را بررسی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «8 روش برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب»‌ را در آکادمی وبزی مطالعه کنید. برای اینکه واقعاً متمایز شوید، اطمینان حاصل کنید که هر پست وبلاگ، مقاله و توضیحات محصول ارزشمندتر، خواناتر و کاملتر از رقبای شما است. به چیدمان و سئو داخلی هر قسمت از محتوا توجه کنید و وب سایت خود را برای اسکن آسان و موبایل پسند کنید. در اینجا چیزی است که هنگام تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی خود به دنبال آن هستید. در مرحله بعد، با در دست داشتن این دسته بندی های کلی، زمان آن است که عبارات و عباراتی را که مشتری هدف شما ممکن است در نوار جستجو تایپ کند، شناسایی کنید تا اطلاعات، محصولات یا خدمات را بیابید.

ابزار اینسایت کلمات کلیدی، ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی برای مرورگر است که برای تحقیق کلمات کلیدی، تولید خلاصه محتوا و خوشه‌بندی کلمات کلیدی استفاده می‌شود. این ابزار به شما امکان تجزیه و تحلیل و دسته‌بندی کلمات کلیدی که قبلا پیدا کرده‌اید یا کار با پرس‌وجوهایی که توسط ابزار تشخیص داده شده‌اند را می‌دهد. پس از آماده شدن گزارش، ابزار یک فایل گوگل شیت به آدرس ایمیل شما ارسال می‌کند. سئو سیگنال یک ابزار ایرانی قدرتمند برای تحقیق کلمات کلیدی و تحلیل سئو است که مخصوص وب‌سایت‌های فارسی‌زبان طراحی شده. با کمک این ابزار می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کرده، سختی آن‌ها را بسنجید و میزان رقابتشان را تحلیل کنید.

به علاوه شما در این ابزارها و وارد کردن آدرس سایت دلخواه می‌توانید برترین رقبای سایت موردنظر را شماده کنید. در ابزار Semrush امکان مشاهده برترین صفحات یا Top Page های رقبا را دارید که میزان ترافیک هر صفحه، تعداد کلماتی که برای آن صفحه هدفگذاری شده‌اند و بک لینک‎‌های هر صفحه را نشان می‎‌‌دهد. بهترین ابزارهای تحلیل کیورد رقبا را در ادامه آورده‌ایم که برای آنها نسخه پولی و رایگان در دسترس است. بارها در مقالات مختلف و موضوعات مرتبط با آموزش سئو و جستجوی کلمات کلیدی گفته‌ایم که صفحه نتایج جستجوی گوگل را فراموش نکنید! SERP یا همان صفحه نتایج جستجو هرچیزی که بخواهید را در اختیار شما می‌گذارد.

در ادامه قصد داریم راه هایی را که به شما کمک می کند تعیین کنید سایت شما برای چه کلمات کلیدی ای باید رتبه بندی شود و چرا آن ها عبارت های جستجوی مناسبی هستند، بررسی کنیم. مثلاً مقاله‌ای که در سایت Paula’s Choice درباره نیاسینامید نوشته شده، توی ماه گذشته حدود ۸.۲ هزار بازدید از موتورهای جستجو به دست آورده. معمولاً این کلمات یا مترادف‌های کلمه کلیدی هدف هستن یا ارتباط نزدیکی باهاش دارن. روی یکی از ردیف‌های ایده‌های کلمات کلیدی کلیک کن تا لیستی از کلمات کلیدی ثانویه و داده‌های مربوط به اون‌ها برات نمایش داده بشه. می‌تونی محتوای موجودت رو برای این کلمات بهینه کنی یا یه محتوای جدید حول این کلمات بنویسی. این کار باعث می‌شه دید سایتت توی موتورهای جستجو بهتر بشه و ترافیک بیشتری به سمت صفحاتت جذب کنی.

خروجی نهایی به ما کمک می‌کند تا درک بهتری از نیاز بازار و جایگاه محصولی که قصد داریم ارائه کنیم به دست آوریم. بعد از آشنایی با ادبیات کاربر و با آگاهی کافی برای تدوین استراتژی، طراحی تجربه کاربری و کدنویسی سایت اقدام خواهیم کرد. بزرگ‌ترین تفاوت بین ابزارهای سختی کلمات کلیدی رایگان و پولی، قابلیت‌ها و داده‌هایی است که ارائه می‌دهند. ابزارهای رایگان معمولاً امکانات محدودتری دارند و ممکن است از داده‌های نمونه یا کم حجم استفاده کنند. این ابزارها برای شروع تحقیقات و بررسی سطح ابتدایی کلمات کلیدی مناسب هستند، اما برای تحقیقات عمیق‌تر و تحلیل‌های پیچیده‌تر مناسب نیستند.

برای درک بهتر این موضوع پیشنهاد می‌کنیم مقاله کلمات کلیدی طولانی را مطالعه کنید. برای یافتن نمونه‌هایی از ارائۀ کد تخفیف تأثیرگذار و هدفمند برای جذب مشتری و بهبود نرخ کلیک، می‌توانید به مقالۀ «پیامک تخفیف جذاب» مراجعه نمایید. برای محاسبۀ هر کلیک از سمت مخاطبان، روی لینک‌های تبلیغاتی‌تان، سرعت بارگذاری صفحات فرود و دیگر پیج‌های وب‌سایت، نقشی تعیین‌کننده دارد. با سریع‌تر لود شدن صفحات، مشتری هم‌چنان به فهمیدن بیشتر دربارۀ محتوای لینک شما، علاقمند است. از نمونه‌های زیر برای نوشتن CTA مناسب و افزایش نرخ کلیک برندتان، استفاده کنید. این کلمات معمولاً نرخ تبدیل بالایی دارند و به‌طور مستقیم منجر به فروش یا اقدام مشخصی می‌شوند.

پاسخ به این سؤالات به شناخت بهتر شما از کسب‌وکارتان کمک می‌کند؛ علاوه‌بر این، باعث می‌شود تا کلمات کلیدی درستی را انتخاب کنید و وقت خود را برای هدف‌گیری کلمات اشتباه هدر ندهید. قبل از اینکه سفر تحقیق کلمه کلیدی خود را برای بهینه سازی محتوای خود آغاز کنید، برخی از اصول تحقیق کلیدواژه وجود دارد که باید با آنها آشنا شوید. اول، بسیار مهم است که بفهمیم چه چیزی کلمات کلیدی متمرکز و کلیدواژه های طولانی را از کلمات کلیدی معمولی متفاوت می کند. استراتژی کلمات کلیدی رویکردی کلی است که از استراتژی سئو شما پشتیبانی می کند و می تواند به شما کمک کند کلمات کلیدی ای را که باید هدف قرار دهید تعیین کنید. Keyword Planner موثق‌ترین و کاربردی‌ترین ابزار برای تحقیق کلمات کلیدی است.

درست مانند هر استراتژی دیگری، در این مرحله باید اهداف و KPI ها (شاخص ‌های کلیدی عملکرد) را تعیین کنید. دقت کنید که محدود شدن به یک ابزار انتخاب درستی نبوده و به عنوان یک متخصص سئو باید از همه منابعی که سرعت و دقت شما را بالا می‌برند بهره بگیرید. تجربه استفاده از سئو سیگنال به عنوان ابزار ایرانی و قدرتمند را از خود دریغ نکنید. دلیل ما برای معرفی این ابزار در لیست خود این بود که در منابع دیگری به آن اشاره شده و می‌تواند برای شما گمراه کننده باشد. پس از تایید داده‌های و تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری؛ در گام پایان به تصمیم‌گیری در مورد نوع صفحات پرداخته و ساختار درختی پروژه را طراحی می‌کنیم. این ابزار یه ایده برای صفحه اصلی بهت می‌ده و بعد چندین ایده برای پیلار پیج‌ها.

پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «7 راهکار برای افزایش ترافیک فروشگاه‌های اینترنتی» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید. در حالی که ممکن است برای اصطلاحات یا عبارات خاص به سرعت رتبه بندی کنید، اکثر مشاغل به تدریج از SERP ها صعود می کنند. تصور اینکه خود را به عنوان یک خریدار به دنبال یک محصول یا خدمات تصور کنید می تواند مفید باشد. امید است که با حمایت شما ابزارهای ایرانی در مسیر توسعه موفق بوده و شاهد اضافه شدن امکانات جدیدی به آنها باشیم. اگر به هردلیل دسترسی شما به سایر ابزارها امکان پذیر نبود از این گزینه استفاده کنید.

چهارمین و آخرین خصوصیتی که می‌خواهم برای طراحی بهترین استراتژی تحقیق کلمات کلیدی به شما بگویم، انطباق کیورد ریسرچ با نتایج ابزارهای تحلیلی است. شما بدون داشتن استراتژی کیورد ریسرچ یا تحقیق کلمات کلیدی، نمی‌توانید این تکنیک‌ سئو را به طور موفق و به بهترین شکل اجرا کنید. فرآیند کامل تحقیق کلمات کلیدی، انتخاب صفحات هدف و طراحی سند استراتژی را در کارگاه تدوین استراتژی آموزش داده‌ایم. در کنار این 3 فاکتور، درک هدف کاربر از جستجو به ما کمک می‌کند تا محتوا و تجربه مناسبی را در اختیارش قرار دهیم و این تصمیم معمولا در مرحله Keyword Targeting و در طول تدوین استراتژی سئو انجام می‌شود. این ابزار امکان تحلیل دقیق هر کلمه کلیدی مثل میزان رقابت، حجم جستجوی ماهانه و حتی پیش‌بینی میزان ترافیک احتمالی را دارد. علاوه‌بر این، با قابلیت‌هایی مثل Keyword Gap می‌توانید شکاف‌های استراتژی خود نسبت به رقبا را پیدا کنید و فرصت‌های جدیدی برای بهبود رتبه‌بندی خود بیابید.

برای نگاشت صحیح کلمات کلیدی به صفحاتتان، به فهرست آدرس‌های اینترنتی سایت خود نیاز دارید. می‌توانید این آدرس‌ها را در یک فایل اکسل جمع‌آوری کنید یا از ابزارهای تحلیل سایت که به آن‌ها عادت دارید استفاده نمایید. کلمات کلیدی فقط در صورتی می‌توانند به یک گروه تعلق داشته باشند که بیش از ۴ نتیجه مشترک در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) را فعال کنند. با این حال، اگر اینطور نشد، آن‌ها را به هیچ وجه رد نکنید، فقط آن‌ها را به گروه‌های دیگر منتقل کنید تا صفحات هدف مناسب را انتخاب کنید. بیایید ببینیم چرا نگاشت کلمات کلیدی باید نقطه آغاز استراتژی سئو شما باشد، چگونه می‌توان آن را به‌درستی پیاده‌سازی کرد و چه ابزارهایی در این زمینه به شما کمک می‌کنند.

Moz یکی دیگر از ابزارهای محبوب برای تحقیق کلمات کلیدی است که از آن می‌توان برای تحلیل سختی کلمات کلیدی و بررسی رتبه‌بندی سایت‌ها استفاده کرد. Moz ابزارهایی مانند Keyword Explorer را ارائه می‌دهد که به شما در تخمین سختی کلمات کلیدی و پیدا کردن فرصت‌های جدید کمک می‌کند. این ابزار به شما امکان می‌دهد استراتژی کلمات کلیدی رقبا را نیز بررسی کنید. کافی است آدرس وب‌سایت رقیب را وارد کنید تا ببینید برای چه کلمات کلیدی رتبه گرفته‌اند. این کار به شما کمک می‌کند کلماتی که از قلم افتاده‌اند را شناسایی کرده و لیستی از کلمات کلیدی جدید و ارزشمند برای هدف‌گذاری بسازید.

این راهکار، یک روش سریع برای پیدا کردن انواع کیوردهایی است که رقبای شما روی آن‌ها رتبه دارند. این موضوع تا حدی درست است؛ استفاده از عبارات کلیدی‌ای که دقیقا منطبق با جستجوی کاربران هستند، از نظر یک متخصص سئو مهم‌ترین عامل در رتبه‎‌بندی وب‎سایت‌ها نیست. بلکه هدف اصلی، کلمه کلیدی است و اینکه آیا یک محتوای ارزشمند برای آن کیورد وجود دارد یا نه. کیورد ریسرچ فرآیندی است که در طی آن می‌توانید اصطلاحاتی که افراد با استفاده از آن‌ها، در موتورهای جستجوگر به یک هدف خاص می‌رسند را پیدا کنید‌. کیورد ریسرچ می‌تواند سوالاتی که مردم از موتورهای جستجو می‌پرسند، محبوبیت این سوالات، سختی رتبه‌بندی آن‌ها و… را کشف کند.

Google Ads Keyword Planner یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای کیورد ریسرچ است که توسط خود گوگل ارائه شدهه است. این ابزار در ابتدا برای کمک به تبلیغ‌کنندگان Google Ads طراحی شد، اما به دلیل دقت بالا و اطلاعات مفیدی که ارائه می‌دهد، به یکی از ابزارهای پرکاربرد برای سئو هم تبدیل شده است. بسیاری از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی گزینه‌ای در گزارشات خود در اختیار شما می‌گذارند به نام سختی کلمه کلیدی. که قرار است نشان دهد که برای رتبه گرفتن در این کلمه کلیدی چه میزان باید تلاش کنید. مهم است که به عنوان یک متخصص سئو یا صاحب یک کسب و کار اینترنتی، رقبای خود را در سطح اینترنت شناسایی کنید. بدانید که وب سایت‌های رقیب روی چه کلمات کلیدی کار می‌کنند و چه رنکینگی دارند.

شما باید سعی کنید که ابتدا در کلمات کلیدی دم دراز و با گذشت زمان، در کیوردهای اصلی هم به صفحه اول نتایج گوگل راه یابید. شما فقط‌ می‌خواهید با عباراتی روبه‌رو شوید که فکر‌ می‌کنید مشتریان بالقوه‌تان ممکن است از ‌آن‌ها برای جستجوی محتوای مربوط به آن موضوع خاص استفاده کنند. با استفاده از Google Trends می‌توانید بررسی کنید که کدام کلمات در حال حاضر محبوب‌تر هستند. این ابزار به شما کمک می‌کند ترندهای فصلی را شناسایی کنید و از آن‌ها برای بهینه‌سازی محتوای خود استفاده کنید. کلمات کلیدی طولانی معمولاً رقابت کمتری دارند و نرخ تبدیل بالاتری ایجاد می‌کنند.

کلمه کلیدی می‌بایست پایه و اساس یک محتوا باشد و تمام موارد سئو، تبلیغات کلیکی و استراتژی محتوا بر اساس آن ساخته شود. تنها در این صورت است که وب سایت شما می‌تواند محتوایی ارزشمند در اختیار کاربران قرار دهد. و در نتیجۀ ایجاد یک تجربه کاربری خوب، در صفحه نتایج جستجو، رنکینگ خوبی کسب کند. حال که اهمیت ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مشخص شد، به بررسی برخی از بهترین ابزارهای رایگان برای انجام این کار می‌پردازیم. هر یک از این ابزارها ویژگی‌های خاص خود را دارند و بسته به نیاز شما، می‌توانند انتخاب مناسبی برای بهبود استراتژی سئو سایتتان باشند.

با کسب اعتبار بیشتر درSERP‌، خواهید فهمید که‌ می‌توانید کلمات کلیدی بیشتر و مفیدتری را به لیست خود اضافه کنید تا جایگاه شما در گوگل یا سایر موتورهای جستجو، تثبیت شود. محتوای شما فقط درصورتی که برای نیازهای جستجوگران مفید باشد، توسط یک کلمه کلیدی رتبه‌‎بندی‌ می‌شود. علاوه بر این‌، محتوای شما باید بهترین منبع موجود برای جستجوی کاربران باشد تا بتوانید رتبه بهتری در گوگل کسب کنید. کیورد ریسرچ به شما‌ می‌گوید که افراد به چه موضوعاتی اهمیت‌ می‌دهند و با فرض اینکه شما از ابزار ‌سئوی مناسب استفاده‌ می‌کنید‌، این موضوعات در بین مخاطبان شما چقدر محبوب هستند. با تحقیق در مورد عبارات کلیدی می‌توانید بفهمید که هر ماه حجم بالایی از جستجوهای سایت شما شامل چه موضوعاتی می‌شوند.

اینکه از چند ابزار برای یافتن کلمات کلیدی استفاده کنید، یا چه ابزاری را در الویت قرار دهید و… . درک هدف کاربر از جستجو به ما کمک می‌کند تا عبارت را برای همیشه از استراتژی خود حذف کنیم یا ماهیت صفحه را متناسب با نیاز واقعی‌ش انتخاب کنیم. به عنوان مثال برای “خرید کفش” لیستی از محصولات را در اختیارش قرار می‌دهیم و برای عبارت “بهترین برند کفش” یک مقاله. خوشبختانه ابزارهای زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارند که کار ما را بسیار ساده کرده‌اند. درک تعادل میان کیوردهایی که به دلیل رقابت ممکن است کمی دشوارتر باشند با سایر کیوردهای آسان‌تر، به شما کمک‌ می‌کند تعادل مشابهی در ترکیب کلمات کلیدی دم بلند و اصلی داشته باشید. وقتی کسی دنبال یک مطلب خاص می‌گردد، احتمالا بیشتر از دیگرانی که چیزهای عمومی را جستجو می‌کنند، واجد شرایط دریافت محصولات یا خدمات است.

شما به راحتی می‌توانید هر دوی این روش‌ها را در صفحه جستجو و نتایج گوکل مشاهده و از آنها استفاده کنید. برای استفاده از این دو روش، نه نیاز به حساب یا اکانت دارید و نه خرید نسخه پولی، چون کاملا رایگان و در دسترس است. به خاطر داشته باشید که همه کلمات کلیدی ارزش توجه ندارند، پس آن‌ها را فیلتر کنید و آن‌هایی که پتانسیل ترافیک پایینی دارند را حذف کنید. امین اسماعیلی هستم، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران و مدیر فنی آژانس خلاقیت وبسیما. از سال 91 تمرکز خود را بر روی مباحث روز سئو و طراحی سایت قرار داده و پس از کسب تجربه و دانش ارزشمند تصمیم گرفتم تا ثمره آن را با دیگران به اشتراک بگذارم. همچون Keyword Tool بخشی برای دریافت عبارات کلیدی یک صفحه یا دامنه پیش‌بینی شده است ولی متاسفانه در زبان فارسی بسیار ضعیف بوده و عموما خروجی قابل استنادی ارائه نمی‌کند.

برای این کار باید سعی کنید محتوای شما کامل‌تر و معتبرتر از محتوای ۳ لینک اول گوگل روی آن کلمه کلیدی خاص باشد. برای تأیید اینکه هدف کاربر از سرچ یک عبارت چیست‌، بهتر است خودتان این کلمه کلیدی را به سادگی وارد یک موتور جستجو کنید و ببینید چه نوع نتیجه‌ای پیدا‌ می‌کند. مطمئن شوید که نوع فرمت نتایج ‌گوگل با آن فرمت محتوایی که می‌خواهید برای کلمه کلیدی ایجاد کنید‌، ارتباط نزدیکی دارد. برخی از بهترین ابزارهای رایگان شامل Google Keyword Planner، Ubersuggest، AnswerThePublic و Google Trends هستند که به شما کمک می‌کنند کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید. هر کدام از این عبارت‌ها می‌توانند ایده‌ای برای انتخاب کلمات کلیدی و مهم در تولید محتوا و سئوی داخلی باشند. البته این پیشنهادات گوگل در مقایسه با کلمات پیشنهادی ابزارهای حرفه‌ای و دقیق سئو از درجه اعتبار کمتری برخوردار هستند.

این موارد، اطلاعاتی هستند که برای تولید محتوا مناسب به شما کمک زیادی خواهند کرد. هر کدام از این برنامه‌ها ویژگی‌های خاصی دارند و بهتر است در کنار هم و به صورت ترکیبی و مقایسه‌ای استفاده شوند. پس بهتر است از ابزارهای کیورد ریسرچ فارسی هم مثل ابزار سئو کبوتر کمک بگیرید تا بهترین کلمات کلیدی برای بهینه‌سازی سایت خود پیدا کنید. سئو به مجموعه روش‌ها و فنونی گفته می‌شود که به منظور بهبود جایگاه و رتبه وبسایت در نتایج موتورهای جستجو، استفاده می‌شود. کلمات کلیدی نیز عبارتند از واژگان یا عباراتی که توسط کاربران جستجو می‌شوند و با موضوع یا صنعت وبسایت مرتبط هستند.

شما باید کلمه کلیدی‌ای را انتخاب کنید، که می‌توانید محتوای مورد نیاز کاربر برای آن را تولید کنید. انواع مختلفی از محتواها وجود دارند که گوگل با توجه به قصد و نیت کاربر از جستجو، به او نشان خواهد داد. این ابزار به شما امکان می‌دهد بک لینک‌های رقبا، کلمات کلیدی ارگانیک، محتوا و ترافیک آنها را تجزیه و تحلیل کنید. Ahrefs همچنین ابزارهایی برای تحقیق کلمات کلیدی، تحلیل محتوا و ممیزی سایت ارائه می‌دهد. Moz همچنین ابزارهایی برای تحقیق کلمات کلیدی، تحلیل On-Page و Off-Page و ردیابی رتبه‌بندی ارائه می‌دهد. Ahrefs Webmaster Tools یکی از قدرتمندترین ابزارهای تحلیل سئو است که می‌تواند برای تحقیق کلمات کلیدی و بررسی سختی آن‌ها به کار رود.

استفاده از کلمات کلیدی دشوار برای آمدن در رتبه های برتر گوگل زمانبر ولی بسیار موثر است. همچون بیشتر ابزارهای معتبر، KWFinder نیز از داده‌های کیورد پلنر برای تخمین میزان جستجو استفاده می‌کند و پیشنهاداتی که ارائه می‌کند نیز از همان API اصلی دریافت می‌شود. ولی ضعف اصلی آن در مقایسه با دو ابزار قبلی این است که در هر گزارش تنها یک کلمه را می‌توانیم بررسی کنیم و قابلیت دریافت میزان جستجوی لیستی از کلمات به صورت همزمان را نداریم. خیلی ساده بخوام بگم، وقتی می‌خوای بفهمی که مخاطبای هدفت توی موتورهای جستجو چی سرچ می‌کنن، به این کار می‌گن تحقیق کلمات کلیدی. این کلمات یا عباراتی که مردم استفاده می‌کنن همون کلمات کلیدی‌ هستن که برای سایتت خیلی مهمن.

زمانی که صرف این کار می‌کنیم ارتباط مستقیم با موضوع کسب و کار شما، تنوع محصولات و ادبیات کاربر دارد. به طور معمول بیش از 5000 عبارت کلیدی را تحلیل و بررسی می‌کنیم و کل فرآیند را طی 20 روز کاری به پایان می‌رسانیم. با استفاده از کلمات پیشنهادی گوگل دایره کملات را گسترش داده و با ابزار Keyword Planner تخمینی از میزان جستجوی هر گروه از مفاهیم به دست می‌آوریم. برای پیدا کردن کلمات کلیدی ثانویه، روی یه صفحه اصلی یا صفحه پیلار کلیک کن. ولی کلمه "روتین‌های پوست چرب" شباهت بیشتری به نتایج کلمه کلیدی اصلی داره، پس این یکی می‌تونه یه کلمه کلیدی ثانویه خوب برای محتوای تو باشه. این ابزار هدف جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر رو به‌عنوان "تجاری" تأیید می‌کنه.

استفاده از کلمه کلیدی در این بخش، به گوگل کمک می‌کند تا ارتباط صفحه شما با جستجوی کاربر را بهتر درک کند. حجم جستجو برای یک کلمه کلیدی خاص در یوتیوب ممکن است با چیزی که در موتور جستجوی گوگل یا حتی در مدیوم می‌بینید تفاوت داشته باشد. شما باید با توجه به اینکه مخاطبین‌تان از چه پلتفرمی استفاده می‌کنند، تحقیقات خود را انجام دهید. اگر شما روی رتبه گرفتن برای کلمه کلیدی‌ای تمرکز کنید که نیاز کاربر شما نیست، تمام زحمات‌تان به باد رفته است. مثلاً فرض کنید محتوایی با کلمه کلیدی چگونه چرخ گوشت خود را تعمیر کنیم؟ تولید کرده‌اید.

Google Gemini یکی از ابزارهای جدید گوگل است که در راستای تحقیق کلمات کلیدی به‌ویژه در زمینه تبلیغات و جستجوی گوگل طراحی شده است. این ابزار می‌تواند برای تحلیل دقیق کلمات کلیدی و بررسی رقابت‌های موجود در جستجو به کار رود. Google Search Console یک ابزار رایگان دیگر از گوگل است که بیشتر برای مدیریت سئو سایت و بررسی عملکرد صفحات در نتایج جستجو استفاده می‌شود. این ابزار به شما کمک می‌کند تا ببینید کدام کلمات کلیدی باعث ترافیک به سایت شما می‌شوند و از این طریق می‌توانید بررسی کنید که کدام کلمات کلیدی نیاز به بهینه‌سازی بیشتری دارند. برای اینکه محتوای شما هم برای مخاطبان و هم برای گوگل جذاب باشد، کلمات کلیدی باید علاوه بر متن اصلی، در بخش‌های مهم صفحه مانند عنوان، توضیحات متا، تیترها و متن ALT تصاویر به‌کار بروند. مهم است که این کار به‌صورت متعادل انجام شود؛ استفاده بیش‌ازحد از کلمات کلیدی می‌تواند به خوانایی متن آسیب بزند و حتی باعث جریمه شدن صفحه توسط گوگل شود.

همچنین با استفاده از ابزار قدرتمند Screaming Frog ساختار درختی صفحات و ارتباط معنایی بخش‌های مختلف سایت را ترسیم کرده و متناسب با ماهیت هر بخش برای هدف‌گذاری و بهینه‌سازی تصمیم‌گیری می‌کنیم. مثلاً بیشتر نتایج برتر برای کلمه "مراقبت از پوست کره‌ای" صفحات فروشگاه‌های آنلاین و محصولات هستن که باز هم تأیید می‌کنه این کلمه هدف تجاری داره. به جای اینکه بخوای این کلمات رو دستی پیدا کنی، بذار هوش مصنوعی این کارو اتوماتیک برات انجام بده. یا حتی می‌تونی توی ستون کناری سمت چپ، گروه‌های کلمات کلیدی رو مخفی کنی تا دقیق‌تر بشی. اینجاست که Keyword Magic Tool از Semrush وارد عمل می‌شه و می‌تونه کلی ایده کلمه کلیدی جدید فقط از یه کلمه پایه بهت بده. با ChatGPT می‌تونی چند نوع درخواست مختلف بدی تا ایده‌های خوبی برای کلمات کلیدی پیدا کنی.

در مقایسه با روش‌های سنتی، استفاده از هوش مصنوعی برای پیدا کردن کلمات کلیدی، سریع‌تر و راحت‌تره. روش‌های سنتی تحقیق کلمات کلیدی ارزشمند هستند، اما فقط سطح فرصت‌های بالقوه را خراش می‌دهند. این می تواند به شما کمک کند از رقبا جلوتر بمانید و به اصلاح استراتژی کلمات کلیدی خود ادامه دهید. نظرات ارزشمند اعضای تیم خود را نادیده نگیرید، چه همکاران در بخش‌های مختلف یا آژانس‌های خارجی. آنها ممکن است دیدگاه ها و ایده های منحصر به فردی برای کلمات کلیدی مرتبط داشته باشند که ممکن است شما در نظر نگرفته باشید. به زبان مورد استفاده در نظرات مشتریان برای شناسایی کلمات کلیدی و عبارات رایج مرتبط با محصولات یا خدمات خود توجه کنید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری