دراپ شیپینگ2022-08-08

دراپ شیپینگ چیست؟ کامل‌ترین راهنمای دراپ شیپینگ در ایران

سپس در وب سایت و یا شبکه های اجتماعی همان محصول را با قیمتی کمی بالاتر به مشتریان خود می فروشد. پس از ثبت سفارش و پرداخت هزینه تامین کننده محصول مورد نظر را برای مشتری ارسال می کند. مدل دراپ‌شیپینگ به عنوان یکی از نوآوری‌های تجارت الکترونیک، تفاوت‌های قابل توجهی با مدل‌های سنتی فروش دارد. این به این معنی است که او می‌تواند با هزینه‌های کمتری کسب‌وکار خود را آغاز کند و از پرداخت هزینه‌های مربوط به انبارداری و مدیریت موجودی معاف باشد. در واقع، این مدل به فروشندگان اجازه می‌دهد که بدون نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه سنگین، وارد بازار شوند. دراپ شیپینگ یکی از مدل های نوین کسب وکار در دنیای تجارت الکترونیک است که به فروشندگان این امکان را می دهد تا بدون نیاز به نگهداری موجودی کالا، محصولات را به مشتریان عرضه کنند.

در هر صورت، این شما هستید که باید به مشتری پاسخ دهید و اعتبار خود را از دست خواهید داد. فروشگاه‌های اینترنتی به وسیله خرده فروشان ایجاد می‌شود تا مصرف کنندگان بتوانند محصولات مختلف را از آن‌ها خریداری کنند. پس از افزایش قیمت محصول توسط عمده فروش، خرده فروش مجددا آن را قیمت گذاری می‌کند. به این ترتیب قیمتی را مشخص می‌کنید که هم قیمت تمام شده کالا را پوشش دهد و هم برای شما سود به همراه داشته باشد. در صورتی که فروش محصولات خود را به روش سنتی انجام دهید، زمانی که حجم سفارشات بالا رود، ادامه کار سخت و گیج کننده خواهد بود. اما در روش دراپ شیپینگ، بیشترین زحمت فرآیند سفارش، بر عهده تامین کنندگان است و شما مشکل چندانی نخواهید داشت.

چگونه؟ شما باید ابتدا با تولیدکننده یا تامین‌کنندگان اصلی به توافق برسید. سپس زمانی که مشتری محصولی را در سایت شما سفارش می‌دهد، از تولید یا تامین‌کننده اصلی بخواهید که سفارش را مستقیما از انبار خودشان برای مشتری شما ارسال کنند. به عنوان یک تجارت الکترونیک تمام وقت، dropshipping می‌تواند بسیار سودآور باشد. یکی از مزایای اصلی dropshipping، عدم نیاز به داشتن محصولات در انبار است. در واقع، شما به عنوان فروشنده، محصولات را به صورت مستقیم از تأمین کنندگان یا تولیدکنندگان می‌خرید و به مشتریان ارسال می‌کنید.

مدل دراپ‌شیپینگ به دلیل کاهش هزینه‌های شروع و سادگی در راه‌اندازی، به یکی از روش‌های محبوب برای کارآفرینان تبدیل شده است. با این حال، این جذابیت باعث ورود تعداد زیادی از افراد به این حوزه شده که در نتیجه رقابت در بازار به شدت افزایش یافته است. این وضعیت می‌تواند به اشباع بازار منجر شود و کارآفرینان را با چالش‌های بزرگی در تمایز محصولات خود مواجه کند. برای موفقیت در این زمینه، کارآفرینان باید به طور مداوم به تحقیق و شناسایی محصولات جدید بپردازند تا بتوانند از رقبای خود پیشی بگیرند. برای راه‌اندازی یک کسب و کار دراپ شیپینگ، اول باید یک وب‌سایت بسازید و سپس تأمین‌کننده‌های مختلفی را برای قراردادن محصولاتشان در وب‌سایت خود پیدا کنید و تمام! حالا که نیازی به سرمایه آنچنان و تهیه ، نگه‌داری و عرضه محصولات نیست ، این فیلد استارتاپی سهل‌الوصول می‌شود.

یکی از معایب استفاده از دراپ شیپینگ برای کسب و کارها، عدم توان برای رقابت با قیمت پایین شرکت‌های بزرگ است. شرکت‌های بزرگ می‌توانند به دلیل حجم بالای فروش و قدرت برند، قیمت کالاهای خود را پایین‌تر از دیگران قرار دهند. بیش‌تر مشتریان اینترنتی به‌دنبال خرید لوازم خانگی برقی و غیربرقی در فضاهای آنلاین هستند. با دراپ شیپینگ برای فروش این محصولات نیازی به سرمایه اولیه برای تامین محصول نیز ندارید. یکی از مهم‌ترین جنبه‌های موفقیت در دراپ‌شیپینگ، انتخاب تأمین‌کنندگان معتبر و قابل‌اعتماد است. ارتباط نزدیک با تأمین‌کنندگان به شما این امکان را می‌دهد که از وضعیت موجودی محصولات و کیفیت آن‌ها مطلع باشید.

اگر شما یک مارکت پلیس بزرگ مانند علی اکسپرس را انتخاب کنید ، مانند دیجی‌کالا یا هر مارکت پلیس دیگری فروشندگان و تامین کنندگان مختلفی در آن فعالیت می‌کنند. سفارشی که مشتری در سایت دراپ شیپینگ ما ثبت می‌کند را ما از پلتفرم علی اکسپرس تهیه می‌کنیم. اما داخل این پلتفرم بزرگ می‌تواینم با تامین کننده‌ها یا فروشندگان مختلفی کار کنیم. همچنین در خود گوگل هم می‌توانید با جستجوی کلمات مرتبط، به کسب و کارهای بزرگ تامین‌کننده محصول مورد نظر خود برسید. بعد از پیدا کردن تامین کننده باید با او در مورد نحوه ارسال محصول برای مشتری توافق کنید. علاوه ‌بر این در رابطه با نحوه اطلاع‌رسانی در مورد موجودی کالا، تغییرات قیمت و همینطور حاشیه سود هم صحبت کنید.

همچنین، می‌توانید از تحلیل داده‌های بازار و نظرسنجی‌ها استفاده کنید تا محصولاتی را شناسایی کنید که درخواست بیشتری دارند. برای این منظور، می‌توانید با تامین منابعی مانند انتخاب شرکت‌های حمل و نقل با قیمت مناسب، مذاکره برای کسب قیمت بهتر و استفاده از روش‌های اقتصادی در حمل و نقل، هزینه‌ها را کاهش دهید. نیچ مارکتینگ یک استراتژی بسیار مهم در بازاریابی است که به شما کمک می‌کند تا با تمرکز بر یک نیش خاص از بازار، مشتریان خود را بهتر شناسایی و خدمات و محصولات خود را به آن‌ها ارائه کنید. بعد از افزودن محصولات در سایت خود به منظور دراپ‌شیپینگ، باید برای آن‌ها بازاریابی آنلاین و آفلاین انجام دهید. هنگام انتخاب محصولات، به یک نیچ خاص متمرکز شوید تا بازار هدف خود را به بهترین نحو خدمت رسانی کنید.

در این روش فروشنده مستقیمات محصولات خود را از تامین کننده اصلی خریداری می کند و به مشتریان ارسال می کند. او واسطه ای بین تامین کننده و خریدار است و محصولات را بدون نیاز به نگهداری و موجود داشتن در انبار، به مشتریان ارسال می کند. اگر یک دراپ‌شیپر تازه‌کار هستید، قطعا می‌خواهید بدانید بهترین ایده محصول برای دراپ شیپینگ چیست؟ بهترین ایده‌ها برای Dropshipping حول محور محصولاتی می‌چرخد که مورد تقاضای مشتریان در سطح آنلاین باشد. در این‌جا به برخی از دسته‌بندی‌ها و محصولات برتر برای کسب‌وکار dropshipping اشاره می‌کنیم. اما برای دریافت اطلاعات بیش‌تر می‌توانید به مقاله ایده فروش محصول آنلاین مراجعه کنید. دراپ‌شیپینگ به کارآفرینان این امکان را می‌دهد که به راحتی محصولات مختلف را امتحان کنند و بر اساس نیاز و تقاضای بازار، تغییرات لازم را اعمال نمایند.

تأمین‌کنندگان محصولات را مستقیماً به مشتریان ارسال می‌کنند، و اگر کیفیت محصول یا بسته‌بندی آن نامطلوب باشد، این شما هستید که باید پاسخگوی مشتری باشید. این مسأله می‌تواند بر اعتماد مشتریان به برند شما اثر منفی بگذارد و بازخوردهای نامطلوبی به همراه داشته باشد. دراپ شیپینگ به‌عنوان یک مدل کسب‌وکار جذاب برای شروع فروش آنلاین با هزینه اولیه کم شناخته می‌شود، اما این روش چالش‌های خاص خود را دارد. آگاهی از معایب دراپ شیپینگ به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا با دیدی واقعی‌تر و برنامه‌ریزی دقیق‌تری وارد این حوزه شوند و از چالش‌های آن آگاه باشند. دراپ شیپینگ به عنوان یک مدل کسب و کار، ریشه های خود را به اوایل دهه ۱۹۰۰ بازمی گرداند، زمانی که فروشندگان کالاها را به صورت مستقیم از تولیدکنندگان به مشتریان ارسال می کردند.

از پلتفرم های معتبر مانند AliExpress و Oberlo استفاده کنید و نظرات و رتبه بندی های تأمین کنندگان را بررسی کنید. با رعایت موارد بالا میتوانید چرخه فروش خود را راه بندازید و کالاهای پر تقاضا را شناسایی کنید تا به درآمد بالا برسید. مقاله از صفر تا صد سیستم مدیریت زنجیره تامین را بخوانید تا به طور کامل با این سیستم و ویژگی‌های آشنا شوید. از راهکارهای دیگر هم غافل نشوید؛ راهکارهایی مثل ایمیل مارکتینگ، بازاریابی پیامکی، تبلیغات در گوگل (Google ads) و…. پلتفرم‌های بین‌المللی مختلفی وجود دارند که در نقش یک شریک برای دراپ شیپرها ظاهر می‌شوند و فرایند انجام امور را برایشان تسهیل می‌کنند.

متأسفانه به دلایلی که مثل روز روشن است، می‌توان گفت ما ایرانی‌ها حداقل در اینترنت جزو جامعۀ جهانی به حساب نمی‌آییم. این فضای رقابتی، کار را برای بازیگران تازه‌وارد سخت می‌کند؛ آن‌ها باید چیز جدیدی برای عرضه داشته باشند تا بتوانند در بین این همه رقیب باسابقه خودی نشان دهند. پس با اجازۀ شما، در این قسمت عدد نمی‌گوییم؛ چون همان‌طور که گفتیم، فاکتورهای بسیاری وجود دارند که می‌توانند تفاوت‌های چشمگیری در میزان درآمد ایجاد کنند. اما بعد از ۷ روز باید یک آدرس اختصاصی مانند myshop.ir برای سایت‌تون انتخاب کنین. تا زمانی که شما مراحل قبل رو پشت سر گذاشتین، ما هم سایت شما را آماده کردیم. جهت مشاوره و راهنمایی در مورد پکیج های سایت ساز سی فایو با ما تماس بگیرید و یا از چت آنلاین گفتگو کنید.

در صورتی که ارسال محصولات شما توسط خود تامین کننده انجام می‌شود، مطمئن شوید که موارد ذکر شده توسط تامین‌کننده رعایت می‌شود تا بتوانید رضایت مشتریان خود را تضمین کنید. با رعایت این مراحل و ایجاد فرآیندهای موثر برای دریافت سفارشات و استعلام آن‌ها، می‌توانید به مشتریان خود اطمینان دهید و تجربه خرید آسان و مطمئنی را برای آن‌ها فراهم کنید. یک گزینه، مراجعه به مراسم‌ها، نمایشگاه‌های تجاری و رویدادهای صنعتی است. در این مکان‌ها می‌توانید با تامین کنندگان مختلفی ملاقات کنید، نمونه‌های محصولات آن‌ها را مشاهده کنید و بستن قراردادهای تجاری را استارت بزنید. به عبارت دیگر، دراپ‌شیپینگ مثل این است که شما یک ویترین مجازی دارید و بقیۀ کارها را به دیگران سپرده‌اید.

علاوه بر بازاریابی آنلاین ، استفاده از روش های آفلاین همچون میزبانی رویدادهایی مانند نمایشگاه‌ها، تبلیغات رادیویی ، تلویزیون و تبلیغات محلی به شما کمک خواهد کرد بیشتر دیده شوید. همچنین ، همکاری با برندهای مشابه و انجام تبلیغاتی مشترک می‌تواند به توسعه تجارت شما در بازارهای محلی کمک کند. علاوه بر آن، باید به طراحی یک وب‌سایت مناسب برای فروشگاه خود توجه کنید. این وبسایت باید قابلیت جستجوی راحت و طراحی مناسبی برای محصولات داشته باشد و با سادگی برای مشتریان قابل استفاده باشد. در نهایت، دراپ‌شیپینگ به عنوان یک شغل دوم و به همراهی سرمایه کم و اجرای ساده، می‌تواند امکان کسب درآمد اضافی و تعامل با برندهای مختلف را به شما بدهد. در نهایت، به رضایت مشتریان توجه ویژه‌ای داشته باشید و بهترین کیفیت محصولات را به آن‌ها ارائه دهید.

یک خرده فروش برای تامین محصولات مدنظر خود، به دنبال یک تامین کننده است. البته این روزها با وجود ایپلیکیشن‌های مختلف می‌توانید با تامین کنندگان در ارتباط باشید. به این صورت که با یک کلیک، سفارش محصول را برای تامین کننده می‌فرستید و در لحظه می‌توانید موجودی انبار را دریافت کنید. همکاری با افراد تأثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی و معرفی محصولات توسط آن‌ها می‌تواند اعتماد کاربران را جلب کرده و فروش شما را افزایش دهد. اینجا از شما دعوت می‌کنیم مقالۀ فروشگاه‌ساز شاپیفای چیست را بخوانید تا بیشتر با این پلتفرم آشنا شوید.

یکی از مزایای استفاده از دراپ شیپینگ برای کسب و کارها، شروع آسان است. با استفاده از این روش، کسب و کارها می‌توانند با سرمایه کمتری به کسب و کار خود شروع کنند و دیگر نیازی به داشتن موجودی و انبارداری ندارند. در حالت آنلاین، محصولات از طریق اینترنت به مشتریان ارسال می‌شوند، در حالی که در حالت حضوری، محصولات از طریق فروشگاه‌ها به مشتریان فروخته می‌شوند. هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارند و باید با توجه به نیازهای کسب و کار، انتخاب شوند. کسب و کارهای فیزیکی و یا آنلاینی که با مشتری و فروش کالا به طور مستقیم سروکار دارد همیشه باید یک انبار پر از کالا و محصولات داشته باشند تا بتوانند در هر لحظه به نیاز مشتریان خود پاسخ دهند. همین موضوع خود هزینه های هنگفتی را به همراه خواهد داشت که این هزینه شامل هزینه انبارداری و تهیه محصولات و کالاها به مقدار زیاد است.

در صورتی که دنبال راه اندازی کسب و کار دراپ شیپینگ پردرآمد در ایران و جهان هستید، صنعت اسباب بازی را فراموش نکنید. تنها گامی که برای کسب درآمد از این ایده باید بردارید، آشنایی با یک تأمین‌کننده مطمئن است که انبار کاملی دارد و محصولات خود را با قیمت منطقی و مناسبی در اختیار شما قرار می‌دهد. بازاریابی و تبلیغات نقش بسیار مهمی در برندسازی و جذب مشتریان دارند و تنها کیفیت محصولات کافی نیست. برای موفقیت در دراپ شیپینگ، باید بازاریابی را جدی بگیرید و استراتژی‌های مناسبی را برای تبلیغات خود در نظر بگیرید. در نتیجه، کسب و کارهای کوچک‌تر که از دراپ شیپینگ استفاده می‌کنند، نمی‌توانند با آن‌ها رقابت کنند.

سپس باید تصاویر و توضیحات محصولات خود را اضافه کنید و قیمت محصولات را تعیین کنید. محصولات مراقبت از نوزاد یکی از بهترین اجناس برای فروش اینترنتی، محسوب می‌شود. با توجه به این‌که والدین در این دوران، گرفتاری‌های زیادی دارند، بسیاری از آن‌ها این کالاها را به‌صورت آنلاین خریداری می‌کنند. مثلاً از جمله پرفروش‌ترین این محصولات می‌توان به پوشک بچه، دماسنج‌های بدن کودک، محصولات شیردهی و ظرف‌های نگه‌داری پوشک کثیف اشاره کرد. انتخاب بین دراپ‌شیپینگ و آمازون FBA بستگی به شرایط و اهداف فردی هر فروشنده دارد.

در واقع بابت انبارداری هزینه نمی‌کنید چون محصولات مستقیماً از تامین‌کننده به مشتری ارسال می‌شوند، نیازی به اجاره یا خرید فضای انبار ندارید و برای موجود کردن کالا لازم نیست یکجا هزینه کنید. تاریخچه اصطلاح «Dropshipping» به اواخر دهه ۱۹۹۰ بازمی‌گردد، زمانی که کسب‌وکارها و کارآفرینان شروع به استفاده از اینترنت برای فروش محصولات بدون نیاز به نگهداری موجودی کردند. دراپ شیپینگ از دو واژه‌ی “drop” به معنای «تحویل دادن» و «shipping» به معنی “ارسال کالا با کشتی” است تشکیل شده است. اما معنی دراپ شیپینگ الزوماً به معنای حمل و نقل از طریق دریا نیست بلکه به معنای «ارسال کالاها از تامین‌کننده به طور مستقیم به مشتری» است. برای غلبه بر این چالش‌ها، انتخاب تامین‌کنندگان داخلی معتبر از اهمیت بالایی برخوردار است.

در این روش، شما می‌توانید بدون نیاز به خرید موجودی انبار یا استخدام پرسنل، تنها با راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی، فعالیت خود را شروع کنید. تمام فرآیند تامین و ارسال کالا به مشتریان توسط تامین‌کنندگان انجام می‌شود؛ در حالی که شما تمرکز خود را بر بازاریابی و جذب مشتریان قرار می‌دهید. این روش برای کارآفرینان و کسب‌وکارهای نوپا راه‌حلی انعطاف‌پذیر و کم‌هزینه است. برای این کار، تنها کافی است محصولات محبوب و پرفروشی را که می‌توانند ترافیک زیادی به سمت فروشگاه شما هدایت کنند، در فروشگاه اینترنتی خود بارگذاری کنید. یکی از مزایای استفاده از دراپ شیپینگ برای کسب و کارها، کم بودن چالش‌های مربوط به نگهداری موجودی و انبارداری است.

درگام بعدی شما نیاز دارید تا سایت دراپ شیپینگ خود را بسازید برای این کار کافیست وارد فروشگاه ساز شاپفا شوید و اقدام به ایجاد یک فروشگاه‌ آنلاین کنید. شما می‌توانید یک نوع محصول را انتخاب و به صورت تخصصی فروش خود را شروع کنید. هم‌چنین، می‌توانید از ابتدا هر نوع محصول و کالایی را در سایت خود به فروش برسانید. بدون این که نیاز باشد نگران تامین مکان برای انبارداری یا فروش رفتن یا نرفتن آن‌ها باشید. اگر هم فکر می‌کنید که شغل دوم باعث کم کاری شما می‌شود، نگران نباشید، می‌توانید روزی چند ساعت را به dropshipping اختصاص دهید و همچنان موفق باشید. به عنوان یک مشتری نیازی نیست که به این فرآیند فکر کنید، اما به عنوان یک خرده فروش حتما باید این فرآیند را بررسی کنید.

در آن زمان، این فرآیند عمدتاً در زمینه های خاصی مانند کتاب ها و کالاهای هنری رایج بود. با پیشرفت تکنولوژی و ظهور اینترنت در دهه ۱۹۹۰، دراپ شیپینگ به یک مدل تجاری محبوب تر تبدیل شد. بسیاری از تازه عروس‌ها در تلاش هستند تا جهیزیه‌ای ایده‌آل و مناسب برای آغاز زندگی مشترک خود تهیه کنند و این فرصت می‌تواند به یک بازار پرسود تبدیل شود. با راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین مخصوص جهیزیه عروس، شما می‌توانید مجموعه‌ای متنوع از محصولات را ارائه دهید که شامل وسایل خانه، لوازم آشپزخانه و دکوراسیون می‌شود. این کار به عروس‌ها کمک می‌کند تا به‌راحتی تمامی نیازهای خود را در یک مکان پیدا کرده و روند خرید لوازم خانه و آشپزخانه را تسهیل کند.

یکی دیگر از چالش‌های مهم دراپ‌شیپینگ وابستگی به تأمین‌کنندگان خارجی است. این وابستگی می‌تواند مشکلاتی مانند تأخیر در ارسال، عدم موجودی کالا و مشکلات در پردازش پرداخت به وجود آورد. این مسائل می‌توانند به سرعت بر عملکرد کسب‌وکار تأثیر بگذارند و رضایت مشتریان را کاهش دهند. توصیه می‌شود قبل از انتخاب هریک از این روش‌ها، به‌دقت مزایا و معایب هردو را بررسی کرده و با توجه به شرایط خود تصمیم‌گیری کنید. همچنین، می‌توانید ترکیبی از هر دو روش را نیز امتحان کنید؛ برای مثال، یک فروشگاه آنلاین داشته باشید و در کنار آن یک فروشگاه فیزیکی کوچک برای نمایش محصولات و برقراری ارتباط با مشتریان محلی ایجاد کنید.

امروزه، بسیاری از افراد به دنبال دکوراسیون منزل به شکلی منحصر به فرد و زیبا هستند. با رعایت این مراحل و همکاری با شرکت حمل و نقل مناسب، می‌توانید ارسال محصولات را بهبود دهید و اطمینان حاصل کنید که مشتریانتان سفارشات خود را به موقع و در شرایط ایده‌آل دریافت می‌کنند. به عواملی مانند تقاضا، رقابت، میزان تمایل مشتریان و هزینه تامین و میزان فروش محصولات دقت کنید تا بهترین محصول یا محصولات را برای این کار پیدا و انتخاب کنید. پس از انتخاب محصول، آن‌ها را با اطلاعات دقیق و عکس‌های واضح در سایت خود اضافه کنید. همچنین، با توجه به تحقیقات انجام شده، به قیمت مناسب، کیفیت عالی و توانایی ارائه محصول در مقیاس بزرگ نیز توجه کنید. به علاوه، تعامل موثر با تأمین کنندگان مناسب و اطمینان از تامین محصول به موقع نقش مهمی در موفقیت شما در دراپ‌شیپینگ دارد.

و در نهایت، خرده فروشان، محصولات را به مصرف کنندگان نهایی فروش می‌کنند. سعی کنید نیچی را انتخاب کنید که از تقاضای بالا و هزینه پایینی برخوردار است و بازار مشتریان پتانسیل را نیز داراست. با اجرای استراتژی‌های مناسب بازاریابی و تبلیغات، می‌توانید ترافیک و فروش خود را افزایش دهید. بنابراین، در کل، اگر با استراتژی و مدیریت مناسب انجام شود، dropshipping به عنوان یک تجارت الکترونیک تمام وقت قابلیت سودآوری بالایی را دارد. برای ساخت فروشگاه با محصولات زیاد و نامرتبط، ابتدا باید محصولات متنوعی را انتخاب کنید که مشتریان مختلف به آن‌ها علاقه دارند.

این بدان معناست که شما نیازی به سرمایه اولیه بالا یا هزینه‌های نگهداری محصولات ندارید. یکی از معایب استفاده از دراپ شیپینگ برای کسب و کارها، سودی کمتری است که از فروش محصولات خود کسب می‌کنند. این مسئله به دلیل این است که در این روش، هزینه‌های ارسال و بسته‌بندی محصولات به عهده فروشنده نیست و به عهده تامین‌کننده می‌باشد. یکی از مزایای استفاده از دراپ شیپینگ برای کسب و کارها، امکان مدیریت افزایش حجم سفارشات است. با استفاده از این روش، کسب و کارها می‌توانند به راحتی به افزایش حجم سفارشات پاسخ دهند و با استفاده از ابزارهایی مانند سیستم مدیریت مشتریان، می‌توانند به راحتی به نیازهای مشتریان خود پاسخ دهند. مزیت دیگر استفاده از دراپ شیپینگ برای کسب و کارها، صرفه جویی در زمان است.

اما اگر کسب و کار شما از نوع دراپ شیپینگ باشد، چنین هزینه‌هایی نخواهید داشت. در واقع بسیاری از این نوع کسب و کارها، صرفا به کمک یک لپ تاپ یا رایانه از خانه مدیریت می‌شوند! در ادامه هم در صورتی که درآمد کسب و کار بالا برود، ممکن است هزینه‌های بسیار جزئی گسترش فروشگاه اینترنتی به آن اضافه شود نه چیز دیگری. دوست من یک مغازه لوازم خانگی دارد و فقط یک نمونه از هر محصول را برای نمایش به مشتری در مغازه دارد. وقتی مشتری مثلا یک یخچال می‌خرد، دوست من با تامین کننده‌ای که دارد تماس می‌گیرد و آدرس مشتری را برای او می‌فرستد.

فرق دراپ‌شیپینگ با سایر فروشگاه‌های اینترنتی این است که برخی از فروشگاه‌های اینترنتی مجبور می‌شوند که انباری هر چند کوچک ایجاد کنند و یک سری محصولات را در آن بچینند تا برای فروش، آماده داشته باشند. این در حالی است که در فروش به روش دراپ‌شیپینگ به هیچ عنوان وابستگی وجود ندارد. به بیان دیگر شما محصول را از یک عمده‌فروش یا تأمین‌کننده می‌خرید و برای مشتری ارسال می‌کنند. بنابراین هیچ نیازی به مکان و انبار ندارید و از نظر زمانی هم هیچ وابستگی خاصی ندارید؛ زیرا مشتری در هر ساعت از شبانه روز که مایل باشد می‌تواند از شما خرید کند. علاوه بر این، در دراپ شیپینگ، شما می‌توانید محصولات متنوعی را به فروش بگذارید. همچنین، می‌توانید به راحتی به محصولات خود تنوع دهید و همواره نیازهای مشتریان را پوشش دهید.

در این بیزینس نیازی به به سرمایه‌گذاری کلان برای تهیه یک مغازه ، انبارکردن موجودی ، یا پرداخت حقوق به چندین و چند پرسنل نیست. با یک سایت و آگاهی ابتدایی از بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ در دراپ شیپینگ برای هدایت کردن ترافیک به سمت سایت ، می‌توانیم کسب و کار خود را آغاز کنیم. اولین قدم این است که عکس‌های با کیفیتی از کالا را در سایت قرار دهید. حتما از زوایای مختلف و از نوشته‌های روی آن، چند تصویر در وب‌سایت فروشگاهی خود قرار دهید. مشتری نباید فکر کند که کالا را از شخص دیگری خریده و از جای دیگری دریافت می‌کند. از تأمین‌کنندگان بخواهید با برچسب برندتان کالا را بسته بندی و ارسال کنند.

بنابراین، باید محصولاتی را انتخاب کنید که به شما سود مناسبی می‌دهند و قابلیت فروش خوبی نیز دارند. برای این منظور، باید تحقیقات بازار را به خوبی انجام داده و نیازها و تمایلات مشتریان را به درستی درک کنید. ساخت یک فروشگاه با محصولات زیاد و نامرتبط یک روش دیگری در توسعه کسب و کار دراپ شیپینگ است. در این روش، شما مجموعه‌ای از محصولات متنوع و به ظاهر نامرتبط را در فروشگاه آنلاین خود قرار می‌دهید تا مشتریان بتوانند انواع محصولات را از یک مکان به صورت راحت تهیه کنند. یکی از چالش‌های استفاده از دراپ شیپینگ برای کسب و کارها، تغییرات قیمت است. یکی از معایب استفاده از دراپ شیپینگ برای کسب و کارها، اتکا به دیگران است.

آن‌دسته از فروشگاه‌های دراپ شیپینگ که اقدام به فروش محصولات با تنوع بالا می‌کنند، ممکن است با مشکل موجودی کالا روبرو شوند. در واقع با توجه به اینکه خیلی مواقع فروشنده اصلی موجودی محصول مورد نظر را تمام می‌کند، ممکن است مشتریان محصولی را از شما بخرند که نه خودتان آن را موجود دارید و نه تامین‌کننده. ایجاد یک وب‌سایت حرفه‌ای و کاربرپسند که محصولات شما را به بهترین شکل نمایش دهد، در جذب مشتریان موثر است. از پلتفرم‌های فروشگاهی مثل شاپیفای یا ووکامرس برای طراحی فروشگاه خود استفاده کنید. یک پلتفرم تجارت الکترونیک مانند Shopify مکانی خواهد بود که در آن محصولات خود را قرار می دهید، آنها را می فروشید و پرداخت ها را پردازش می کنید. Shopify ساخت و راه اندازی وب سایت تجارت الکترونیک شما را آسان می کند، از یافتن نام دامنه گرفته تا افزودن افزونه های بازاریابی و فروش.

برای کسب اطلاعات بیش‌تر بهتر است به مقاله تامین کنند‌گان دراپ شیپینگ مراجعه کنید. در این راستا، برقراری ارتباط مؤثر و مداوم با مشتریان، پاسخگویی سریع به پرسش‌ها و حل مشکلات آن‌ها بسیار اهمیت دارد. می‌توانید از ابزارهای مختلفی نظیر چت آنلاین، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی برای تعامل با مشتریان استفاده کنید. همچنین، جمع‌آوری و تحلیل بازخوردهای مشتریان به شما کمک خواهد کرد تا نقاط قوت و ضعف خدمات خود را شناسایی کرده و بهبودهای لازم را اعمال کنید. به طور کلی، در حالی که دراپ‌شیپینگ می‌تواند فرصت‌های زیادی را برای کارآفرینان فراهم کند، در عین حال با چالش‌های فراوانی نیز همراه است که نیاز به مدیریت دقیق و استراتژیک دارند.

این نکته را گوشۀ ذهنتان داشته باشید و بیایید با یک مثال ببینیم روال کار دراپ شیپینگ چیست. اصلی‌ترین تفاوت میان خرده‌فروش‌های معمولی و آن‌هایی که سراغ این رویکرد رفته‌اند، در رابطه با انبار، یا به‌عبارتی محل نگهداری محصولات است. از روش‌های مختلفی مانند تبلیغات آنلاین، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی و استفاده از روش‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید تا به مشتریان هدف خود دسترسی پیدا کنید. همچنین، ارائه توصیه‌های مربوط به انتخاب اقلام جهیزیه عروس و هماهنگی با تم و سلیقه عروس و داماد نیز می‌تواند منجر به جلب رضایت مشتریانتان شود. با طراحی یک وبسایت یا اپلیکیشن موبایل، مشتریان شما می‌توانند لوازم آرایشی و بهداشتی مورد نیاز خود را انتخاب کنند و درب منزل تحویل بگیرند.

به عنوان مثال، محصولاتی که مشکلات رایج مردم را حل می‌کنند، معمولا فروش بهتری دارند. دراپ شیپینگ یک مدل کسب‌وکار عالی است، اما تنها کسانی در این مسیر موفق خواهند شد که بتوانند با استراتژی درست پیش بروند. موفقیت در این حوزه به انتخاب محصول، بازاریابی مؤثر، همکاری با تأمین‌کنندگان مناسب و داشتن خدمات مشتریان حرفه‌ای بستگی دارد. در مدل سنتی فروش، شما مجبور هستید مقدار زیادی سرمایه اولیه برای خرید محصولات صرف کنید و در صورتی که فروش خوبی نداشته باشید، ممکن است با زیان مالی مواجه شوید. اما در دراپ شیپینگ، شما هیچ هزینه‌ای بابت خرید محصول نمی‌پردازید، مگر زمانی که مشتری از شما خرید کند.

البته که هر کاری نیاز به مهارت و تجربه دارد و نباید کار در این حوزه را دست کم بگیرید. اما پس از گذاشتن زمان برای پروراندن شناخت و مهارت خود در پیش‌نیازهای این کسب و کار  جذاب و کاشتن بذر موفقیت ، زمان برداشت نیز به‌موقع فراخواهد رسید. برای پرورش تمام مهارت‌های لازم می‌توانید از دوره جامع آموزش دراپ شیپینگ مانیفای استفاده کنید. در نهایت عکس‌های محصول را در سایت قرار دهید و با بازاریابی اینترنتی، برای آن محصولات مشتری پیدا کنید. در این مقاله ابتدا فهمیدیم که دراپ شیپینگ چیست، با مزایا و معایبش آشنا شده و در نهایت به آموزش آن پرداختیم. همچنین اگر به عنوان تامین کننده می‌توانید با فروشگاه‌ها همکاری کنید حتما در قسمت نظرات بنویسید تا کسب و کارها با شما آشنا شوند.

طبق گفته کارشناسان احکام با توجه به اینکه در این روش فروشنده باعث می‌شود محصول با رضایت تامین کننده و رضایت مشتری خریداری شود، این روش خرید و فروش کالا کاملا حلال است. همان‌طور که در بخش‌های قبل گفتیم، بهترین ایده برای شروع دراپ شیپینگ این است که از محصولی شروع کنید که به آن علاقه دارید یا اطلاعات کافی از آن را دارید. با این حال اگر نمی‌دانید از چه محصولی برای شروع استفاده کنید، سه زمینه کاری زیر را به عنوان محبوب‌ترین ایده‌های دراپ شیپینگ به شما معرفی کرده‌ایم. وجود درگاه‌های پرداخت آنلاین معتبر و سیستم‌های بانکی پیشرفته در ایران، فرآیند خرید و فروش را تسهیل می‌کند. نه، دراپ شیپینگ نیاز به سرمایه گذاری کمتری نسبت به روش های سنتی دارد، زیرا نیازی به خرید موجودی نیست.

سپس، توصیه‌ها و ایده‌های مختلفی را برای دراپ شیپینگ مورد بررسی قرار دادیم و روش‌های مختلفی را برای آغاز این کار به شما پیشنهاد دادیم. همچنین، با ارتباط مستمر با مشتریان و دریافت بازخوردهای آن‌ها، می‌توانید مشکلات را حل کرده و نیازهای آن‌ها را به شکلی درست رفع کنید. با رعایت این موارد، می‌توانید به عنوان کسب و کاری موفق در بازار شناخته شوید. با ایجاد یک وبسایت یا اپلیکیشن موبایل، مشتریان شما می‌توانند پوشاک مورد نیاز خود را انتخاب کنند و درب منزل تحویل بگیرند. همچنین، ارائه مشاوره‌های مربوط به سبک زندگی و انتخاب لباس‌های مناسب و ست نیز می‌تواند به مشتریان کمک کند تا بیشتر به شما و برند شما وفادار شوند. باید یک پلتفرم قابل اعتماد با قابلیت‌هایی مانند سفارشی‌سازی، پرداخت آنلاین، سرچ پیشرفته، مدیریت محصولات و گزارش‌گیری را انتخاب کنید.

ارائه مشاوره‌های تخصصی درباره مد و فشن و انتخاب لباس‌های مناسب می‌تواند به مشتریان کمک کند تا بهترین انتخاب‌ها را داشته باشند. برای اینکه بتوانید به خوبی محصولات خود را بفروشید و سود خوبی کسب کنید، نیاز دارید که تامین کننده های مناسب را شناسایی کنید. تامین کننده هایی که هم کالا را با کیفیت و به موقع برای مشتری شما ارسال کنند و هم محصولات خوبی برای فروش داشته باشند. در طی چند سال گذشته سایت‌های زیادی در قالب دراپ شیپینگ فعالیت خود را شروع کرده‌اند. پس اگر قصد راه‌اندازی یک دراپ شیپینگ را دارید، باید خود را برای رقابت در این میدان آماده کنید.

زمانی که به عنوان یک فروشگاه مستقل فعالیت می‌کنید، می‌خواهید به عنوان یک کسب و کار مستقل عمل کنید و تصمیم‌های خودتان را بگیرید. با این حال در روش دراپ شیپینگ شما به صورت ناخواسته به تامین کننده محصول وابسته هستید و در خیلی از شرایط نیاز دارید به ساز آن‌ها برقصید. همچنین این وابستگی حتی ممکن است شما را در برندسازی نیز محدود کند و خیلی نتوانید روی اسم فروشگاه خود (مخصوصا روی خود محصول) مانور دهید. ناگفته نماند اگر کمی باهوش عمل کنید، بعد از مدتی حتی ممکن است تامین کننده به شما و برندتان وابسته شود، پس هوشمندانه تلاش کنید. در این چند ساله، تغییر قیمت دلار تاثیر زیادی روی تغییرات قیمت محصولات داشته است. این موضوع حداقل برای کسب و کارهای دراپ شیپینگ که در ایران فعالیت می‌کنند کمی مشکل‌ساز است.مثلا ممکن است مشتری محصول را با قیمت قبلی از شما بخرد اما تامین‌کننده آن را با قیمت جدید به شما عرضه کند.

خوشبختانه در این روش شما دیگر هزینه های اولیه یا بودجه ای برای شروع کسب و کار جهت تامین محصولات و همچنین نگهداری از آن ها و یا مکانی برای فروش کالاها نخواهید داشت. تنها با چند تلفن و پیام ساده می توانید سفارش بگیرید و درآمد کسب کنید. پرتکرارترین سوالی است که شما از ما درباره کار دراپ شیپینگ می‌پرسید، این است که سود فروشنده در فرایند دراپ شیپ چیست؟ اجازه دهید با ذکر یک مثال این مورد برایتان توضیح دهیم. فرض کنید که شما به عنوان یک خرده فروش، محصولی را به قیمت 2000 تومان به مشتری می‌فروشید. حالا این محصول را از یک تامین کننده به قیمت 1400 تومان خریداری کرده و 100 تومان هم هزینه ارسال از عمده فروش به مشتری اصلی را پرداخت می‌کنید.

اگر تمایل دارید به این کسب‌وکار بپردازید، می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزش صفر تا صد دراپ شیپینگ به مهارت لازم دست پیدا کنید. یکی از راه‌های معمول و موثر برای شروع یک کسب‌وکار آنلاین، دراپ شیپینگ است که در آن شما بدون نیاز به انبار یا مدیریت موجودی، محصولات خود را از تامین‌کنندگان عمده‌فروشی در سراسر جهان دریافت می‌کنید. با استفاده از فروشگاه‌های معتبر دنیا مانند علی اکسپرس (AliExpress) و سیل هو (SaleHoo)، می‌توانید به راحتی تامین‌کنندگان معتبر را پیدا کرده و محصولات جذاب و پرتقاضا را در فروشگاه اینترنتی خود قرار دهید. پس از دریافت سفارش از مشتریان، شما فقط اطلاعات مربوط به محصول را به تامین‌کننده ارسال می‌کنید و او کالا را مستقیما به آدرس مشتری ارسال می‌کند. یک مدل کسب و کار خرده فروشی آنلاین که در آن فروشنده نیازی به نگه‌داری اقلام و ارسال محصولات ندارد. در این روش آنلاین ، دراپ شیپر در بستری که عمدتا با سایت شاپیفای یا سایت وردپرس فراهم کرده است شروع به جذب سفارشات واقعی از مشتریان واقعی می‌کند.

یکی از ویژگی‌های برجسته آموزش دراپ شیپینگ و راه‌اندازی کسب‌وکار، آزادی عمل بالا برای دراپ شیپرها است. برخی ممکن است تنها به یک محصول خاص یا مجموعه‌ای محدود از محصولات بپردازند؛ در حالی که دیگران ممکن است تمایل داشته باشند محصولاتی مرتبط با هم (مثل محصولات آرایشی و بهداشتی) را عرضه کنند. اگر به دنبال یک فرصت کسب‌وکار آنلاین هستید که نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه زیادی نداشته باشد و در عین حال پتانسیل رشد خوبی داشته باشد، دراپ شیپینگ می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد. در ادامه این مطلب، با شما همراه خواهیم بود تا مفهوم دراپ شیپینگ را بیشتر توضیح داده و روش‌های موفقیت در این حوزه را برای شما توضیح دهیم. هم‌چنین، ممکن است محصول ارسال شده با آن‌چه شما در سایت‌تان معرفی کرده‌اید، مغایرت داشته باشد.

این مجموعه یک دوره ارزشمند برای آموزش 0 تا 100 طراحی سایت دارد که در آن کلیه مسائل مربوط به راه اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی را توضیح می‌دهد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دوره به دوره 0 تا 100 آموزش طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی مراجعه کنید. برای دستیابی به سود بیشتر در دراپ شیپینگ، باید تمرکز خود را بر روی فروش محصولات پرطرفدار متمرکز کنید. محصولاتی که تقاضای بالایی در بازار دارند، به شما امکان می‌دهند تا به سود قابل توجهی دست یابید. یکی از ایده‌های عالی برای کسب و کارهای دراپ‌شیپینگ، فروش و تحویل لوازم آرایشی و بهداشتی است. با توجه به اینکه بسیاری از افراد به دنبال راحتی و صرفه‌جویی در زمان هستند، ارائه این خدمات در خانه می‌تواند بسیار جذاب و موفق باشد.

به‌عنوان یک دراپ‌شیپر هرچقدر نرم‌افزارهای به‌روزتر و کاربردی‌تری را در فروشگاه آنلاین خود برای فروش بگذارید، به‌همان اندازه مشتریان بیش‌تری را به سمت خود جذب می‌کنید. ایجاد یک فروشگاه آنلاین جذاب و کاربرپسند، از مهم‌ترین اقداماتی است که باید برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود انجام دهید. فروشگاه آنلاین شما ویترین کسب‌وکار شما است و اولین چیزی است که مشتریان شما با آن روبرو می‌شوند. وقتی کسی از فروشگاه‌تان خرید می‌کند، شما سفارش را به یک تأمین‌کننده می‌دهید تا محصول را مستقیماً برای مشتری ارسال کند؛ یعنی شما فقط واسطه هستید و سود خود را از تفاوت قیمت خرید و فروش می‌گیرید. با رعایت این توصیه‌ها، می‌توانید دراپ شیپینگ را به شکل موفقیت‌آمیزی آغاز کرده و به سوددهی برسید. توجه به نیازهای بازار و حفظ کیفیت در تمامی مراحل از عوامل کلیدی در موفقیت شما خواهند بود.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که می‌توانیم برای کسب و کار دراپ‌شیپینگ عنوان کنیم، ریسک پایین آن است. شما یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی می‌کنید و مشتریان یک دسته از محصولات را خریداری می‌کنند و یک دسته دیگر را اصلاً نگاه نمی‌کنند. اگر فروشگاه کار خودش را به درستی انجام دهد، هیچ دلیلی برای ضرر کردن وجود ندارد. این ریسک پایین یکی از دلایلی است که Dropshipping را برای بسیاری از افراد جذاب می‌کند. استفاده از دراپ شیپینگ می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در فهرست موجودی انبار و کالا شود. در این روش، کسب و کارها مسئولیت نگهداری و مدیریت موجودی کالاها را به تامین‌کنندگان خود واگذار می‌کنند.

برآورد شده است که دراپ‌شیپینگ سالانه بیش از ۳۰۰میلیارد دلار فروش تجارت الکترونیک را به خود اختصاص می‌دهد. از آنجایی که صفر تا صد تجارت شما آنلاین است ، می‌توانید آن را از هر جایی مدیریت کنید. بعد از مهارت‌های اولیه و طراحی سایت وردپرس برای دراپشیپنگ یا طراحی سایت شاپیفای برای دراپشییپنگ  تنها چیزی که نیاز دارید یک لپ تاپ و یک اتصال اینترنتی خوب است. بنابراین تفاوت این مدل فروش با مدل عادی این است که عملا به سرمایه‌ای برای اجاره انبار نیاز نداریم و لازم نیست برای خرید محصول هزینه کنیم. شما می‌توانید با تمرکز بر بازارهای خاص و محصولات منحصر به فرد، مانند صنایع دستی محلی، محصولات ارگانیک، یا کالاهای مرتبط با فرهنگ و هنر ایرانی، به مشتریان خاصی دست یابید که رقابت در آن کمتر است. هر چند ممکن است در معاملات مختلف این روند کمی تغییر کند ولی ساز و کار اصلی به همین منوال خواهد بود.

منتهی نوسانات همیشگی قیمت‌ها، مخصوصاً در ایران، در بسیاری از مواقع موجب ضرر کردن دراپ شیپر می‌شود. بنابراین، توصیه می‌کنیم که نیچ مارکتینگ را حتما در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید و با تمرکز بر یک نیش خاص، به موفقیت بیشتری دست یابید. برای برطرف کردن معایب dropshipping تا حد امکان، می‌توانید برخی اقدامات را انجام دهید. وظیفه‌ی تولید، تأمین و ارسال کالا بر عهده‌ی تأمین‌کننده‌ها می‌باشد، پس تعهد در صحت کالا و پذیرش مسئولیت صحت کالا، بر عهده‌ی تأمین‌کننده می‌باشد. سلام دوست عزیزخیر برای سایت های ایرانی نیازی به داشتن حساب پی پال نیست.

همچنین، شناخت درست زنجیره تامین به شما کمک می‌کند تا مشکلات و چالش‌های ممکن در مسیر ارسال محصولات را پیش بینی و مدیریت کنید. دراپ شیپینگ یک روش فروش محصولات است که نیازی به داشتن موجودی آن محصول ندارد. در این روش، فروشنده محصولات را مستقیما از تامین‌کننده خریداری می‌کند و به مشتریان خود ارسال می‌کند. در این روش، فروشنده به عنوان واسطه بین مشتری و تامین‌کننده عمل می‌کند و محصولات را بدون نیاز به نگهداری موجودی و انبارداری به مشتریان ارسال می‌کند. در حال حاضر، بازارهای بین‌المللی اینترنتی یکی از روندهای رو به رشد در صنعت تجارت الکترونیکی است.


اینجا