سئو تصاویر راهنمای کامل
سئو تصاویر آموزش کامل بهینه کردن عکسهای سایت نوین
کش مرورگر شامل ذخیرهسازی فایلها در مرورگر کاربر است بهطوری که در طول بازدیدهای مکرر نیازی به دانلود مجدد این فایلها نیست. پیادهسازی اسکیما مارکآپ ImageObject میتواند منجر به ریچ اسنیپت شامل ویژگیهایی مانند تصاویر کوچک تصویر، کپشنها و سایر پیشرفتهای بصری شود. کپشن یا زیرنویس متنی است که مستقیماً در زیر تصویر ظاهر میشود و زمینه بیشتری از تصویر را ارائه میدهد. به عنوان مثال فرض کنید تصویر زیر را همراه با نام پیش فرض آن “IMG_785432.jpg” در صفحه خود قرار دادهاید. پس از تغییر اندازههای لازم، میتوانید تصویر ویرایششده را دانلود کنید. علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهرهگیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیکهای صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.
این موضوع در خصوص توصیف یک تصویر در وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه هنگام مشاهده منبع HTML صفحه مربوط به عکس شما قابل مشاهده است. بدین ترتیب اهداف متعددی از جمله کمک به ابزارهای صفحه خوانی برای توصیف تصاویر در اختیار شما قرار خواهد گرفت. البته موتورهای جستجو نیز می توانند از کدهای مربوط به سئو عکس برای خزیدن و درک بهتر وب سایت ها استفاده کنند. حالا میدانید که سئو تصاویر سایت چه اهمیتی داشته و چرا باید این کار را به دقت انجام داد. نکات گفته شده در این مطلب کمک زیادی به بهینهسازی هر چه بهتر و سئو عکسهایی که در سایت به کار میبرید، خواهد کرد.
نزدیک بالای صفحه، روی زبانه «Waterfall» کلیک کنید و «Images» را انتخاب کنید. یکی از بهترین راهها برای کاهش تعداد درخواستهای تصویر در یک صفحه، استفاده از بارگذاری تنبل است. در این گزارش میتوانید بفهمید چه میزان از تصاویر شما، دارای عرض یا ارتفاع واضح نیستند؛ یعنی اندازه آنها در کد HTML سایت مشخص نشده است. اگر روی «Properly size images» کلیک کنید اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع دریافت خواهید کرد. لینکهای تصویر شکسته به این معنی است که تصاویر شما نمایش داده نمیشوند؛ زیرا URL آنها دارای اشتباهات املایی است. سریعترین و بهترین راه در استفاده از CDN برای تصاویر خود، نصب یک افزونه CDN در وردپرس است.
کاپریلا با بهرهگیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبطترین تبلیغات هدفمند کلیدواژهای را با توجه به کمپینهای فعال کسب و کار به کاربران نمایش میدهد. این پلتفرم با شبکهای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجارهای همکاری میکند. ممکن است بپرسید اهمیت متن جایگزین در سئو تصاویر چیست و دقیقا چه کاربردی دارد. اصلیترین کاربرد متن جایگزین در آن است که در زمان عدم نمایش درست و بدون اشکال تصویر توسط مرورگر، به جای آن به کاربران نمایش داده میشود. با کاهش حجم فایل تصویر، بارگذاری آن در صفحات وب سریعتر و آسانتر صورت میگیرد.
پس بسته به اینکه وابستگی محتوا به تصویر چقدر باشد، تعداد تصاویر مقاله هم کم یا زیاد میشود. مقالات گالری محور، آن دسته مقالاتی هستند که تعداد زیادی عکس و مقدار کمی متن دارند. مثلا در حالت عادی، اصولا بین هر 200 تا 500 کلمه متن، یک عکس در مقاله قرار داده میشود. اما مقالات گالری محور آنهایی هستند که نهایتا بین 200 تا 500 کلمه متن و در مقابل چند ده تصویر دارند. مثلا کلمه انواع مدل مانتو یا انواع مدل مو را جستجو کنید تا با این مقاله ها روبرو شوید.
یعنی برای سئو عکس، ما باید متن جایگزین را به نحوی بنویسیم که کاربر بدون اینکه عکس را ببیند، آن را در ذهنش تصور کند؟ بله دقیقاً باید همین کار را بکنیم. بنابراین لود تنبل به شدت روی افزایش سرعت سایت شما تاثیر مثبت دارد. برای فعال سازی لود تنبل در وردپرس میتوانید از افزونه هایی که در ادامه مقاله توضیح میدهم، کمک بگیرید. در حالت عادی کاربر زمانی که وارد سایت شما میشود، باید تمام تصاویر و عکس های صفحه را دانلود کند. اما زمانی که شما گزینه Lazy Load یا لود تنبل را فعال کنید، کاربر میتوانید ابتدا وارد صفحه شده و سپس با اسکرول آن به پایین و رفتن به سراغ تصاویر، آنها را دانلود کند.
و این بدان معناست که متن جایگزین شما باید توصیفی و حاوی کلمات کلیدی مرتبط با تصویر باشد. با انجام این کار زمینه ضروری لازم را برای موتورهای جستجو فراهم میکنید و تصاویر خود را با جستجوی کاربر تراز میکنید که این عمل میتواند ارتباط تصاویر و جستارها را در SERP و Google Images افزایش دهد. با سئو تصاویر یا به بیان بهتر، با رعایت اصول سئو تصاویر، راه تازهای برای افزایش ترافیک سایت باز میشود. سئو شدن تصاویر سایت کمک میکند تا رتبه سایت افزایش یابد و باید این موضوع را در فرآیند سئو سایت جدی بگیرید. نکات و راهکارهای مختلفی برای بهبود سئو تصاویر، شامل استفاده از نامگذاری مناسب برای تصاویر.
بنابراین به شما توصیه می کنیم که از وارد کردن کپی کردن تصاویر از اسناد word جدا خودداری کنید. این موضوع به این دلیل است که عنوانی مانند word-image-1.jpg بر روی نام عکس شما ایجاد می شود. این روش با توجه به توصیه های Google نامطلوب بوده و از دید سئو عکس جزء نمرات منفی محسوب می گردد. ما اشاره کرده ایم که اهمیت استفاده از نام فایل در خصوص توصیف عکس در وبسایت با پیشرفتهای اخیر با API چشم انداز ابری گوگل مورد پرسش و پاسخ قرار گرفته است. با این حال، حتی وجود عکس متناسب با الگوریتم سئو، وضوح بالا و سایر موارد جزء تصاویر شفافی خواهند بود که هر کسی قادر در وبسایت شما قادر به تشخیص آن خواهند بود.
به این ترتیب شما نهتنها از کاربران جستجو وب بلکه از میان کاربرانی که از جستجوی تصاویر استفاده میکنند نیز میتوانید بازدیدکننده بگیرید و تعداد بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش دهید. در این حالت، بهینه سازی تصاویر برای گوگل، بسیار مهمتر از حالت عادی است. اکنون که مفاهیم و اهمیت سئو تصاویر را مرور کردیم و به درک مشترکی از آن رسیدیم، زمان آموزش سئو تصاویر است. شما با سئو کردن تصاویرِ هر صفحه از سایت، صرفا به سئو شدن خود صفحه کمک نمیکنید. بلکه با سئو عکس ها، کمک میکنید این تصاویر در نتایج جستجو (بخصوص در بخش تصاویر گوگل) نمایش داده شده و از این طریق هم بازدید جذب میکنید.
چرا که از نظر رنگها و وضوح با اندازه فایل نتایج نسبتاً خوبی به شما میدهد. اگر میخواهید شفافیت پس زمینه را در تصویر خود حفظ کنید، از PNG استفاده کنید. اگر میخواهید سرعت بارگذاری سایت را بهینهسازی کنید و استفاده از پهنای باند را کاهش دهید، بهتر است به سراغ این فرمت بروید. اسم فایل ها در سئو تصاویر یکی از مواردی هست که کمتر بهش توجه میشه. سلامدر حال حاضر استفاده از فرمت های Webp و AVIF به سرعت لود تصاویر و سئوی آن ها کمک بیشتری می کند. پیشنهاد می کنم با توجه به این که گوگل به سرعت لود اهمیت زیادی میده، تصاویرتون رو با فرمت های Webp و AVIF قرار بدین.
به کمک WebP میتوان تصاویر را بیشتر از JPEG و PNG فشرده و در عین حال کیفیت آن را تا حد مشخصی حفظ کرد. اکثر صفحه نمایشهای موبایل و دسکتاپ، تصاویر را با ۷۲ PPI نمایش میدهند؛ بنابراین استفاده از وضوح بیشتر لزوماً نمایش تصاویر شما را بهتر نمیکند. پیکسلها (px) نقطههایی هستند که تصاویر را روی صفحات دسکتاپ و موبایل تشکیل میدهند. PPI در واقع به این اشاره دارد که چه تعداد از این نقاط در یک اینچ از فضای صفحه نمایش ظاهر میشود. حالا در این مقاله میخواهم شما را با سئو عکس در سئو از صفر تا صد آشنا کنم.
سئو تصاویر مزایای بسیاری دارد، اما سه مورد از این مزایا بسیار مهم هستند و به نفع شما و وبسایتتان تمام میشود. این فرمت تصویری نسبت به دو فرمت قبلی نمیتواند طیف وسیعی از رنگها را نشان دهد و بنابراین کیفیت پایینتری هم دارد. اما برتری آن نسبت به دو فرمت قبلی در قابلیت نمایش تصاویر متحرک است. چون این فرمت سایر تصاویر را کوچک میکند و در اکثر دستگاهها ساپورت میشود میتوان گفت بهترین گزینه برای تصاویر محسوب میشود. فراموش نکنید که زیاد هم از عکس ها در مقالات خود استفاده نکنید؛ هر عکس باید با هدف خاصی استفاده شود.
سپس وارد حساب کاربری کنسول جستجوی گوگل خود شوید و روی «Sitemaps» در سمت چپ صفحه کلیک کنید. خیلی بهتر است به جای استفاده از تصاویر دست دوم، از تصاویر اصلی استفاده کنید. اگر سایت شما در محتوا از همان تصاویری که بسیاری از سایتهای دیگر که در جایگاه شما هستند استفاده میکنند به کار ببرد، دیگر متمایز و متفاوت نمیشوید. بهعلاوه سیگنالهای E-E-A-T خوبی در مورد اعتبار سایت خود به گوگل ارسال نمیکنید. هنگام خزیدن و ایندکس صفحات، گوگل آنها را از منظر یک مرورگر موبایل میخزد. این کار به عنوان «ایندکس اول تلفن همراه» شناخته میشود و به دلیل افزایش گسترده جستجوها از طریق دستگاههای تلفن همراه در چند سال گذشته به وجود آمده است.
نتیجه این تحقیق نشان میدهد انتشار تصاویر دستاول و منحصربهفرد کمک میکند رتبهبندی سایتها در نتایج جستجوی وب و جستجوی تصویری گوگل بهبود پیدا کنند. در نسخههای جدید وردپرس (نسخههای بعد از ۵.۳) این قابلیت وجود دارد تا تصاویری که سایز بزرگی دارند، بهصورت اتوماتیک کوچک شوند. اگر شما تصویری با ابعاد بیش از ۱۵۰۰px را آپلود کنید، وردپرس با چندین نسخه از ابعاد و اندازه مختلف یا همان Scale تولید میکند. در نتیجه، باید تصاویر را متناسب با قاب نمایش داخل سایت انتخاب کنید. خوشبختانه، نتیجه این امر این است که وب سایت ها از طریق جستجوی عکس موجب افزایش ترافیک وبسایت خواهند شد. بدین ترتیب برخی از گزارش ها نشان می دهد که وجود تصاویر در محتوای شما موجب می گردد حدود 37% نتیجه بهتری دریافت نمایید.
بدون شک، نمایش خطای ۴۰۴ تجربه کاربری بدی را برای بازدیدکنندگان سایت رقم میزند و این موضوع تاثیر مستقیمی روی سئوی سایت خواهد داشت. بنابراین، با روش جایگزین میتوانید از بروز خطای ۴۰۴ و در نهایت آسیب به سئوی سایت خود جلوگیری کنید. همچنین یکی دیگر از راهها این است که تصاویر قدیمی را به تصاویر جدید ریدایرکت ۳۰۱ کنید. باید ابعاد تصاویر را در کدهای منبع مشخص کنید، یکی از بهترین روشها برای بهینهسازی تصاویر سایت، تعریف عرض و ارتفاع برای آنها است. این تکنیک کمک میکند تا مرورگر بتواند فضای لازم برای تصویر را پیش از لود شدن، ایجاد کند و از تغییر آزاردهندهی محتوا که امتیاز CLS شما را نیز پایین میآورد، جلوگیری کند.
با این کار مطمئن میشوید که کاربر به خاطر کندی، سایت شما را ترک نمیکند. در انتها باید به خاطر داشته باشید که تصاویر تجاری معمولاً باید حجمی کمتر از 70 کیلوبایت داشته باشند. در هر حال این میزان همیشگی نیست و برای تصاویر بزرگ یا اینفوگرافیکها انجام آن کمی مشکل به نظر میرسد. در دنیای دیجیتال مارکتینگ، بهجای هدف جستجو (Search Intent) از هدف کاربر (User Intent) هم استفاده میشود. علاوه بر imageoptim یکی دیگر از ابزارهای عالی آنلاین برای این کار، کمپرسور تصویر (image compressor) است. هدف آژانس و آکادمی دی ام روم این است که با مشاوره و همراهی درست، بتوانید از تمام پتانسیلهای فضای دیجیتال برای رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنید.
اگر وبسایت شما وردپرسی هست، خیلی بهتر است که حداقل از یک افزونه بهینه سازی تصاویر استفاده کنید. سئو تصاویر یکی از پایه ای ترین مواردی است که در سئو نقش بسیار مهمی بازی می کند. اما متاسفانه بسیاری از صاحبان وبسایت ها خیلی به سئو تصاویر وبسایت خودشان اهمیّت نمی دهند برای همین تصمیم گرفتم این مقاله آموزش سئو تصاویر را برای شما تولید و در وبسایت مسیر سئو منتشر کنم. مقدمه همان پاراگراف اول است و اولین چیزی که گوگل و کاربران میخوانند. با استفاده طبیعی از کلمه کلیدی در این بخش، بهراحتی میتوانید موضوع صفحه را مشخص کنید و خواننده را جذب کنید.
به علاوه انتخاب نام مناسب برای تصویر از درک اشتباه آن توسط گوگل جلوگیری میکند. فشرده سازی فایل زمان بارگذاری یک سایت برای سئو لازم و حیاتی میباشد. هرچه سرعت سایت بیشتر باشد بازدید از یک صفحه برای کاربران، مخاطبین و موتورهای جستجو راحتر میباشد. تصاویر به طور قابل توجهی بر روی زمان بارگذاری تاثیر دارند، به خصوص زمانی که یک تصویر را برای نمایش کوچک آپلود میکنید. به عنوان مثال یک تصویر در 1500X2500 پیکسل که در اندازه 150X250 پیکسل نمایش داده میشود. حتی اگر خیلی کوچکتر نمایش داده شود بازهم کل تصویر باید بارگذاری شود.
در این مطلب از مجله فرادرس یاد میگیرید سئو تصاویر چیست و چه نقشی در بهبود سئوی وبسایت دارد. در ادامه نیز با اصول بهینه سازی تصاویر برای سئو بهطور کامل و با ذکر مثالهای کاربردی آشنا میشوید. اول از همه، بهینهسازی تصاویر سرعت بارگذاری تصاویر را بهبود میدهد چون تصاویر یکی از اصلیترین عوامل بارگذاری آهسته صفحات وب هستند. دومین دلیل اهمیت این موضوع به بهبود دسترسی و ناوبری راحتتر کاربران در وبسایت مربوط میشود چون در بسیاری از موارد کاربران از صفحهخوان برای مطالعه مطالب استفاده میکنند. سئوی عکس همچنین در صورت بارگذاری نشدن درست تصاویر کاربر را از موضوع آن مطلع میکند.
یکی از مقالات مهمی که می توانید اطلاعات جامعی از آن کسب نمایید مقاله ویژگی های جدید در وردپرس 5.9 می باشد. تا کنون هر چه در مورد سئو شنیدهایم همه مربوط به متن و کلیدواژه میشده؛ اما جالب است بدانید تصاویر نیز در سئو نقش دارند. چنین وبسایتی نهتنها قابل اعتماد نیست بلکه مطالب آن در ذهن نخواهد ماند. قبل از آن یاد میگیرید اهمیت و مزایای سئو تصاویر برای موتور جستجو و کاربران چیست و چرا وبسایتهای دارای تصاویر بهینه در اولویت بالاتری به کاربران نمایش داده میشوند. فشرده کردن تصاویر تنها روشی نیست که میتوانید از طریق آن حجم آنها را کاهش دهید. روش دیگر تغییر ابعاد تصویر بر اساس ابعاد نمایش تصاویر در صفحات وب است.
برای مثال اگر در صفحه از چند تصویر با حجم ۳۰ یا ۴۰ کیلوبایت استفاده کردهاید، میتوانید یک یا دو تصویر با حجمهای بالاتر نیز به آن اضافه کنید. زمانی که تصویر را از اینترنت دانلود و در سیستم ذخیره میکنید احتمالا کامپیوتر نامی مثل IMG00353.JPG برای آن در نظر میگیرد. بههمین دلیل باید نام فایل تصویر را قبل از بارگذاری آن در سرور وبسایت به «باغ-فردوس-تهران-در-بهار.jpg» یا چیزی شبیه به آن تغییر دهید. گوگل بارها تایید کرده که از طریق نام فایل تصاویر موضوع آنها را بهتر درک میکند، بههمین دلیل باید تا حد ممکن نام فایل را بهصورت توصیف دقیقی از موضوع آن بنویسید. علاوه بر این موضوع، توصیه ما این است که نام فایل را به زبان انگلیسی در سیستم ذخیره کنید. علاوه بر مرتبط بودن موضوع تصویر و محتوای صفحه، سعی کنید تا حد ممکن متن اطراف تصویر را نیز به موضوع عکس مرتبط کنید.
راستی اگر میخواهید سئوکار ماهری شوید، میتوانید در دوره جامع سئو آکادمی نوین شرکت کنید که تمام بخشهای سئو از سئو داخلی و خارجی و … را به شما آموزش داده است. صرف نظر از پرونده های تصویری که شما انتخاب خواهید کرد ، اطمینان حاصل کنید که هیچگونه تعارض در مورد حق چاپ وجود ندارد. وقتی تصویر بارگیری نشود ، یک کادر تصویر با برچسب alt موجود در گوشه بالا سمت چپ دریافت خواهید کرد. اطمینان حاصل کنید که آنها متناسب با تصویر هستند و تصویر را مرتبط می سازند. سپس با توجه به تصویر زیر، گزینه “usage right” را بر روی “creative commons licences” ست کرده و تصاویری را مشاهده کنید که بدون حق کپی رایت باشد.
قبل از نامگذاری عکس، تصور کنید که مشتریان محصول شما را چگونه جستجو میکنند و بیشتر از چه الگویی برای جستجو استفاده میکنند همان طور نامگذاری کنید. همچنین، با اتصال Semrush به Google Analytics میتوانید دادههای پنهانشده (Not Provided) را شناسایی کرده و دید بهتری نسبت به کلمات کلیدی ارزشمند خود داشته باشید. این ابزار یک همراه کامل برای برنامهریزی استراتژی سئو و تولید محتوای هدفمند است. Google Ads Keyword Planner یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای کیورد ریسرچ است که توسط خود گوگل ارائه شدهه است. این ابزار در ابتدا برای کمک به تبلیغکنندگان Google Ads طراحی شد، اما به دلیل دقت بالا و اطلاعات مفیدی که ارائه میدهد، به یکی از ابزارهای پرکاربرد برای سئو هم تبدیل شده است.
فکر زیادی وجود دارد که می تواند در چگونگی بهینه سازی مناسب تصاویر برای جستجو قرار گیرد. شما ممکن است از تمام تکنیک ها استفاده نکنید ، اما احتمالاً بیش از یک یا دو مورد از آنها استفاده می کنید. سعی کردم یک مقاله کامل در مورد آموزش سئو تصاویر به شما ارائه کنم. مطمئن هستم که با رعایت همین نکات داخل این صفحه شما دیگر نیاز به مطالعه هیچ مقاله ای در مورد سئو تصاویر نخواهید داشت. امیدوارم که تا به اینجای مقاله آموزش سئو تصاویر نهایت استفاده را برده باشید و براتون کاربردی و مفید بوده باشه. علاوه بر موارد فوق، استفاده از فیلتر برای تصاویر، درج لوگو وبسایت و افزودن المان های جدید در صفحه می تواند به بیشتر یونیک کردن تصاویر شما کمک کند.
همچنین این امکان را دارید تا عکسهای آماده خود را در سایتهای آنلاین آپلود کنید و حجم آنها را به اندازه دلخواه کاهش دهید. سایتهای زیر ابزارهای آنلاینی هستند که حجم تصاویر را با اندکی تغییر در کیفیت فشرده میکنند. هرچه حجم تصاویر و در نتیجه حجم صفحه پایینتر باشد، لود صفحه سریعتر انجام میشود. اگر از تکنولوژیهای AMP یا PWA در وبسایت استفاده میکنید، لازم است که ابعاد تصویر را بهطور دستی در کد اصلی صفحه تعریف کنید. حتی اگر از این تکنولوژیها استفاده نمیکنید هم بهتر است طول و عرض تصویر را در وبسایت تعریف کنید تا از خوب بودن تجربه کاربری آن مطمئن شوید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری